Vanlige spørsmål

Generel

Rent sengetøy, et stort håndkle og et håndkle vil bli levert før innsjekking til alle gjester.

Det er en hårføner i alle våre leiligheter.

Bokstavene representerer stedet hvor leiligheten ligger. For eksempel SK307: S = Stockholm, K = Kungsholmen.

Røyking er forbudt i leilighetene, på balkonger og i fellesområder. Ved røyking vil det bli belastet et rengjøringsgebyr.

Nei, ikke utover startpakken som er i leiligheten ved ankomst. Du vil derimot finne en matbutikk i nærheten av leiligheten din.

Ja, det er heis i alle bygningene, unntatt Skansegata 9 i Tromsø.

De fleste av våre leiligheter er utstyrt med egen vaskemaskin og tørkestativ. Det finnes også strykejern og strykebrett i skapene. Noen av våre steder har et vaskerom med vaskemaskin og tørketrommel. Du kan spørre oss hva som gjelder for din plassering og kategori.

Nei, skapet er tomt i leiligheten, men det finnes dagligvarebutikker i nærheten.

Under ditt opphold hos oss

Alle fester eller arrangementer i våre leiligheter er forbudt. Det skal være stille mellom kl. 22:00 og 08:00. Ved brudd på reglene vil leieavtalen umiddelbart bli avsluttet. Allerede betalt leie og depositum vil ikke bli refundert.

Vi har et sikkerhetsselskap som hjelper våre gjester med nødsituasjoner utenfor kontortid. Vennligst se informasjonen i leiligheten din for detaljer.

Vi bytter sengetøy og håndklær én gang i uken for gjester som bor lenger enn 10 dager. Dette er en del av den ukentlige rengjøringen av leiligheten din.

Det er søppelrom i tilknytning til alle bygningene. Du vil finne informasjon om dette inne i leiligheten din.

Vennligst kontakt vårt kontor på e-post: [email protected]

Utsjekkingsrengjøring er alltid inkludert i prisen. Hvis du bor hos oss i mer enn 10 netter, får du ukentlig rengjøring av leiligheten. Vanligvis blir leiligheten rengjort på samme ukedag som du har ankommet (det er ingen ukentlig rengjøring i helgene). Ukentlig rengjøring inkluderer bytte av håndklær og sengetøy.

Check-in & Check-out

Vi kan dessverre aldri garantere sen utsjekking, da vi må forberede leiligheten for neste gjest. Ta kontakt med kontoret for å se om det er mulig å utsette utsjekkingen.

I Oslo, Stockholm, Linköping og Stavanger kan du oppbevare bagasjen i vår kontorbygning. De fleste byene har togstasjoner og havner med bagasjeoppbevaring.

Dessverre kan vi ikke garantere tidlig innsjekking, da det avhenger av når leiligheten er klar. Men hvis leiligheten er klar tidligere, kan du selvfølgelig sjekke inn tidligere.

Innsjekking er kontaktløs og kan gjøres fra kl. 15:00, selv utenfor våre åpningstider.

Hvis du ikke har mulighet til å sjekke inn selv, må du kontakte oss på forhånd på [email protected].

Vi sender deg en email med adressen til leiligheten din dagen før ankomst.

Nei. Rengjøring av leiligheten er inkludert i leieprisen. Vi ber imidlertid gjestene om å forlate leiligheten ryddig, sette på oppvaskmaskinen og ta ut søppelet før de drar.

Innsjekkingstiden starter kl. 15:00. Avhengig av din destinasjon kan måten du mottar nøklene på variere. De fleste av våre overnattingssteder tilbyr selvbetjent innsjekking. Du kan enten sjekke inn og motta nøkkelen din via vår VANDER App eller innsjekkingsmaskin, eller du kan hente nøklene fra vår Key-Drop-Box. Vi vil sende deg all nødvendig informasjon på e-post. Vennligst ta kontakt med oss for å informere oss om ankomsttiden din.

Booking & betaling

Vi har lang og god erfaring med alle forsikringssaker og et godt samarbeid med flere forsikringsselskaper. Hvis du trenger et midlertidig sted å bo på grunn av vannlekkasje, brann, renovering eller lignende, kontakt oss, så ordner vi alle praktiske detaljer rundt leieforholdet direkte med forsikringsselskapet.

Betaling skjer via vår sikre betalingslink. Vi godtar ikke kontantbetalinger. Vi opererer med forskuddsbetaling, noe som betyr at for kortere opphold må hele reservasjonen betales 14 dager før ankomst. For lengre opphold kan månedlig betaling avtales. Betaling via faktura (unntatt for kontraktskunder) brukes ikke med mindre det er en avtale.

Hvis du har bestilt flere leiligheter, vil vi prøve å plassere disse reservasjonene så nærme hverandre som mulig. Dessverre kan vi aldri garantere slike forespørsler.

Dessverre er det ikke mulig å velge en spesifikk leilighet, da du booker en leilighetskategori. Vennligst gi oss beskjed om eventuelle preferanser når det gjelder adresse, etasje osv., og vi vil gjøre vårt beste for å imøtekomme dine ønsker.

Hvis du ønsker å forlenge, er det viktig at vi får beskjed i god tid før den opprinnelige utsjekkingsdatoen. Hvis vi har tilgjengelighet, er det ikke noe problem å forlenge oppholdet ditt. Vennligst kontakt oss på [email protected], da vi trenger det skriftlig.

Vår 14-dagers avbestillingsfrist gjelder uansett omstendigheter. Dette betyr at dersom du av en eller annen grunn ikke kan bruke den reserverte leiligheten, må du kontakte forsikringsselskapet ditt for å finne ut om de dekker kostnaden for reservasjonen din.

Vi har en 14-dagers avbestillings- og endringspolicy.

Et depositum på 5000 kr kan reserveres. Eventuelt depositum betalt til VANDER Apartments vil bli tilbakebetalt ved avreise. Kostnader relatert til skader eller mangler i leiligheten forårsaket av leietaker og dens besøkende, vil bli trukket fra depositumet.

Du kan enten leie leiligheten direkte på vår nettside, eller kontakte oss direkte via e-post på [email protected].

Ja, vi har noen leiligheter som er mer egnet. Kontakt oss på [email protected], så hjelper vi deg.

Ja. Siden starten har vi hatt et godt samarbeid med flere små og store selskaper. Kontakt oss på [email protected], så skreddersyr vi en avtale som passer deres selskap.

Ja, alle gjester må være over 25 år eller være del av en familie.

Annet

Ja, våre åpningstider er mellom 10:00 og 18:00 i helgene. Mandag til fredag er våre åpningstider mellom 09:00 og 21:00. Byggene er ubemannede, så vennligst bruk e-post og telefon for å kontakte oss.

Dessverre tillater vi ikke kjæledyr i våre leiligheter, da vi har andre gjester som lider av allergier. Men vi har noen leiligheter i Stockholm og Linköping hvor vi tillater hunder mot et ekstra gebyr.

Ja, alle våre leiligheter ligger nær en matbutikk.

Nei. Det finnes imidlertid parkeringsplasser med ladestasjoner i nærheten.

Leilighetene har fullt utstyrte kjøkken med alt du måtte trenge for å lage egne måltider. I Stockholm og Stavanger kan du bestille med frokost.

Vi tilbyr ekstra senger for 250 kr per natt. Der vi har sovesofaer, er de satt opp for 200 kr per person.

Ja, vi tilbyr noen begrensede parkeringsplasser, og det finnes parkeringsmuligheter i nærheten, men de er ikke inkludert i totalprisen. Dessverre har vi ingen parkeringsplasser i Tromsø.

Vander App

Dørens nøkkelleser kobles til telefonen din via Bluetooth. Hold telefonen nær låsen, og trykk på nøkkelknappen for å låse opp.

Apple Pay kan dukke opp når telefonens NFC oppdager en nøkkelleser i nærheten. Ikke bekymre deg, det er bare en melding og vil ikke starte noen betaling. For å fjerne Apple Pay, sveip opp for å gå tilbake til din digitale nøkkel. Alternativt kan du deaktivere NFC i telefonens innstillinger.

- APPLE-telefoner: Sørg for at "Plassering" og "Bluetooth" er aktivert i telefonens innstillinger. - ANDROID-telefoner: Sørg for at "Plassering", "Bluetooth" og "NFC" er aktivert i telefonens innstillinger. - Husk at det er viktig å først holde telefonen mot nøkkelleseren, og deretter trykke på nøkkelknappen. - Hvis du holder telefonen for langt unna leseren på døren, vil døren forbli låst. - Sørg for å være koblet til vårt WIFI hvis du ikke har aktivert roaming på telefonen.